Länge sedan nu

åter igen har jag halkat efter med att uppdatera här. det bara blir så. jag har varken något jätte underbart eller jätte tragiskt att berätta.

jag har börjat fundera på detta med vänner; jag är ingen person med många vänner av olika skäl..
människor tröttnar på mig efter ca 1-2 år då dom ser mig som gnällig och egocentrisk, vilket har stämmt väldigt bra faktiskt i ärlighetens namn. jag har varit gnällig för jag levde ett tragiskt o ledsamt liv då jag va i ett olykligt förhållande i många år och drack mig själv till "lycka" ,demoner i mitt huvud som jag gång på gång lätt vinna över mig för att jag inte orkade kämpa emot. och egocentrisk eftersom det är så DBT:n funkar, man lär sig att ta sig själv i första hand hela tiden o man ska fylla sina egna behov före alla andras och borderline patienter som då fortfarande inte har kunnat hitta "gråzonen" tänker svart eller vitt o drar det till extrema gränser. jag lär mig fortfarande. jag jobbar på att hitta gråzonen. men jag kan då inte ha en massa vänner runt om mig utan skärmar av det till en viss del så jag kan vara väldigt give and take med mina närmsta, dom som jag anser vara värda det. dom som jag håller högre än andra. så jag är inte egocentrisk med flit, om du upplever mig som det o du känner att vi är vänner så får du mer än gärna säga det till mig o ge mig en chans att bättra på det innan du slår av helt o dömmer mig. jag vet inte alltid hur jag upplevs av folk runt mig. o gnällig eftersom jag va olycklig,tröst-åt för att må bättre o hatade mitt yttre och ville inte mer än bort från allt.

: Detta har jag ändrat på genom att förbättra min tillvaro och slitit mig ur ett destruktivt förhållande där jag inte blev uppskattad förrens det va försent o skadan redan skedd. tog mig 5 år att lyckas. och är numera i ett förhållande som jag kan växa i som person o som gör mig lyckligare än någonsin <3

hmm känndes som det va så mycket mer jag skulle skriva ang detta men det tog slut i huvudet på mig (vilket händer ofta; jag tänker på något o vill diskutera det o helt plötsligt försvinner mina argument)

kan prata om min dag istället ^^
vaknar av sms från älskade Robin <3 kliver upp o masar mig fram och börjar betala räkningar o mög >.< och börjar städa upp i köket som ser ut som kriget. unnar mig en mysig frukost i min ensamhet då kristoffer är i skolan. jag skriver upp mig på några nya lägenheter o hoppas på att jag snart kan flytta härifrån då det inte är det roligaste att bo ihop med sitt ex, speciellt inte när man har en ny pojk =/ finns ju roligare tillvaro.
sedan blir det operation "fixa håret" som jag gör en gång i månaden dvs färga utväxten,virkar,dreadar,klipper och virkar lite till. idag tog det hela mig 4 timmar att göra. segt men nödvändigt. och mina dreads börjar bli riktigt nice nu =) sedan eftersom jag är jävligt paranoid efter många olika dreads historier så har jag i "anti lus"-medel så jag inte får löss som gärna vill vara i dreads. o det tänker inte jag tillåta. det är unge fär som att en snubbe skulle sätta på en kondom "utifall han skulle få ligga" under dagen :P men bättre för säker än osäker ^^

o nu under kvällen chillar jag bara med lite kaffe o smsar med pälski <3
anar inte vilken tur jag har som hittade den Karln <3 mitt liv o mående är väldigt annorlunda nu. jag trivs mer med mitt liv och mig själv. och älskar honom mer än något annat på denna jord
o så vill jag ha det i många år härdanefter.

nä nu är det en katt här som vill ha min uppmärksamhet så jag får ta o leka med henne innan hon river ner bokhyllan :P

so long

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0